سقوط آزاد وال استریت

پس از ظهور ویروس کرونا در چین و پس از آن در نقاط مختلف جهان، اقتصاد جهانی درگیر بحرانی جدید گردید که این بحران ابتدا از چین آغاز شد و سپس گریبان کشورهای دیگری مثل کره جنوبی، ایتالیا و ایران را گرفت. بحران بوجود آمده در جهان تاثیر گرفته از تعطیلی کارخانجات و کارگاه های تولیدی چین است که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالیت خود را به حداقل رسانده یا صفر نموده اند. در این میان شرکت های بزرگی مثل اپل، سامسونگ و بسیاری شرکت بزرگ دیگر درگیر این ویروس شده اند که ضربه سنگینی را به تولید محصولات آن ها وارد نموده است. آثار این بحران اقتصادی حالا با صعود قیمت طلا و سقوط بازار بورس Wall Street بیش از پیش در حال نمایان شدن است. در ادامه مطلب ” سقوط آزاد وال استریت “ با ما همراه باشید.

روز گذشته پس از اینکه آمار جدیدی از قربانیان ویروس کرونا در کره جنوبی، ایتالیا و ایران منتشر شد، بازارهای بورس، سقوطی سنگین را تجربه نمودند که در 2 سال گذشته بی سابقه بوده است. بازار بورس DOW با بیش از 1332 واحد افت بدترین روزهای خود را در 24 ماه گذشته تجربه نمود که خبر خوبی برای اقتصاد جهانی نیست و وال استریت را در سایه تورمی کنترل نشده قرار داده است. در تاریخ بازار بورس DOW فقط 3 بار بوده که این بازار بورس سقوطی بالاتر از 1000 واحد داشته است که نشان از وخامت اوضاع در اقتصاد جهانی دارد.

بازار بورس S&P 500 و  NASDAQ نیز سقوطی سنگین را تجربه نموده و هر کدام با بیش از 4 درصد افت به کار خود پایان داده اند. شاخص VIX هم که ثبات بازار را اندازه گیری می کند، اعلام نموده که بازار جهانی دچار شوک شده و تا 46 درصد افت را تجربه نموده است. یکی دیگر از دلایل افت روزهای اخیر نیز این مورد بوده است که سرمایه گذاران نیز به دلیل اینکه بازار ثبات ندارد، میزان خرید و فروش را کاهش داده اند.