تله معیارهای سرسختانه و عیب جویی افراطی

اگر آن قدر سرسختانه کار می کنید تا از انتقادهای دیگران جلوگیری کنید، همیشه بخاطر کار زیاد احساس خستگی و نا آرامی می کنید، به طرز بی رویه ای به چارچوب، مقررات و قوانین علاقه مندید و مدام به دنبال عیب جویی از خودتان هستید، باید بگوییم که به تله زندگی معیارهای سرسختانه و عیب جویی افراطی گرفتار شده اید. حتی اگر  به اسم این تله هم کمی بیشتر دقت کنید متوجه می شوید که شما زندگی را بیش از اندازه به خودتان سخت گرفته اید. گاهی اوقات آنقدر به خودتان سخت می گیرید که ممکن است کارها را نصفه نیمه رها کنید و نتوانید خودتان را با معیارهای تعریفی تان تطبیق دهید.

شما هیچ‌گاه از کار دیگران و همچنین از کار خود راضی نیستید و مدام در حال عیب جویی می باشید. از اینکه اشتباه کوچکی انجام دهید می‌ ترسید و به‌ندرت از موفقیت ها و پیشرفت های خود لذت می‌برید و احساس رضایت می کنید؛ چرا که همواره به دنبال کار دیگری هستید که باید برنامه‌ریزی کنید و آن را انجام دهید.

 تله زندگی، معیارهای سرسختانه و عیب جویی افراطی چگونه شکل می گیرد؟

از کجا بدانیم که درگیر این تله هستیم؟

اگر شما نشانه های زیر را در خود مشاهده کنید، احتمال اینکه به این تله گرفتار شده باشید، زیاد است.

چگونه با این تله مقابله کنیم؟

در ابتدا فهرستی از معیارهای غیر معقول و سرسختانه خود تهیه کنید. مزایا و معایب سعی و تلاش برای رسیدن به این معیارها را یادداشت کنید؛ اینکه اگر به این معیارهای سرسختانه دست یابید چه اتفاقات خوب و مثبتی در زندگی شما خواهد افتاد و یا بالعکس چه تاثیرات منفی هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی بر روی شما خواهد گذاشت.

استفاده از آزمون های مهارت سنجی فردی نظیر تست آی کیو و تست هوش هیجانی به شما کمک میکند میزان مهارت خود در کنترل احساسات خود با استفاده از ضریب هوشی کنترل کرده و از گرفتار شدن در چنین تله هایی آگاه باشید.

زندگی خود را بدون معیارهای سرسختانه و فشارهای ناشی از آن تصور کنید. علت شکل گیری این تله را که قبل تر در این مقاله راجع به آن صحبت کردیم، بیابید. در آخر سعی کنید با کمک یک درمانگر و فردی منطقی تر و معقول تر متوجه شوید که این معیارها تا چه حد عقلانی و امکان پذیرند و سپس با دید بهتر و منطقی تر به دنبال تحقق آن ها باشید.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
ویدیوی کارگاه 5ساعته هوش هیجانی و افزایش عزت نفس را با 100% تخفیف از دست ندهید.
خروج از نسخه موبایل