چگونه از طریق رفتار، حالت شخصی را تشخیص دهیم؟

اگر زبان بدن وسیله ای برای مخفی کردن احساسات و افکار آدم ها است حالات بدن هر فرد هم نمایان گرحقیقت درونی آدم ها است. انسان ها میلیون ها سال است که بر روی زمین زندگی می کنند جالب این جاست که آن ها، سال های زیادی زبان مشخصی برای حرف زدن با هم نداشتند حال سوالی برای ما پیش می‌آید و آن هم این است که انسان ها چگونه منظور خود را به یکدیگر می رساندند؟ جواب در این جا واضح است که به صورت حالات و حرکات بدن این امر صورت می گرفته؛ بدین گونه که آن ها با رفتار بدنی خودشان پیام خود را به یکدیگر می رساندند. آنها همه حالات مثل ترس، شادی، ناراحتی، بیماری و…. را به هم با حالت چهره و حرکات بدنشان می فهماندند. (چگونه از طریق رفتار، حالت شخصی را تشخیص دهیم؟)

در زمینه حالات بدن و صورت بایستی بگوییم که بیشترین چیزی که می تواند واقعیت شما را برملا کند همین حالات هستند. بطورمثال زمانی که شما غذایی را میل می کنید و از آن خوشتان نمی آید سریعاً چهرتان تغییرمی کند و طرف مقابل شما متوجه این امر می شود.

به این ترتیب زبان بدن بهترین و قابل اعتماد ترین راه برای استخراج واقعیت از دیگران است اما نکته جالب این جاست که هر فردی با فرد دیگر حالات یکسانی دارند بطور مثال شخصی در ایران وشخصی هم در آمریکا وقتی می ترسند یا یک غذای بد می خورند، هر دو یک واکنش را انجام می‌دهند یک نکته جالب دیگر هم وجود دارد و آن این است که همه حرکات بدن شما کاملاً ژنتیکی و ارثی هستند و هیچ یک از آنها قابل یادگیری نیستند. مثلا زمانیکه یک کودک تازه به دنیا می‌آید همان عکس العمل را نسبت به سردی هوا نشان میدهد که یک فرد 40-50 ساله آن عکس العمل را دارد.

البته داریم افرادی را که از همان بچگی به سرما عادت دارند و هیچ عکس العملی نسبت به سردی هوا انجام نمی دهند!

پل اکمن بعد از سال های دراز برای این که مطالعه چهره ها ساده تر شود و توجه ما به تفاوت حالت های مختلف بهتر جلب شود از یک کد گذاری مشخص استفاده کرده است. او این کد گذاری را facs نامید این لغت به معنی سیستم کد گذاری حرکت های چهره می باشد .

و اما نکته اصلی؛ همه این رفتارها در زن ها و مرد ها متفاوت است. اجازه دهید چند نمونه سوال که میتوان ازبحث زبان بدن زنان و مردان مطرح کرد را با هم مرور کنیم:

زنان در درک زبان بدن و نشانه های آن بهتر عمل می کنند یا مردان؟

توانایی زنان و مردان در درک علائم چهره چه تفاوت با هم دارند؟

توانایی زنان و مردان در درک حرکات دست و پا چگونه است ؟ آیا اصلاً با هم تفاوتی دارند یا خیر ؟

و

.

.

.

زبان بدن و چهره شناسی دنیای خیلی بزرگی دارد ولی ما برای وارد شدن به این دنیا کار سختی را پیش رو نداریم! بنابراین اگر می خواهید به این دنیای جذاب وارد شوید می توانید با وارد شدن به این لینک در دوره ی تخصصی زبان بدن و چهره شناسی مدرسه کسب و کار آیا ثبت نام کنید. (چگونه از طریق رفتار، حالت شخصی را تشخیص دهیم؟)

دیگر مقالات زبان بدن به شرح زیر است: