ویکی پدیا شبکه اجتماعی تاسیس می کند

وب سایت ویکی تریبون که توسط بنیان گذار WikiPedia برای مبارزه با اخبار کذب راه اندازی گردیده بود، به WT:Social تغییر نام داده و قرار است به عنوان پلتفرمی برای به اشتراک گذاری اخبار و یک شبکه اجتماعی به فعالیت بپردازد. در ادامه خبر ” ویکی پدیا شبکه اجتماعی تاسیس می کند “ با ما همراه باشید.

اردیبهشت سال 96 بود که بنیان گذار ویکی پدیا وب سایت Wiki Tribune را راه اندازی نمود ولی استقبال چندانی از این وب سایت به عمل نیامد. او پس از این شکست، استراتژی وب سایت ویکی تریبون را تغییر داد و پلتفرمی تحت عنوان WT:Social را معرفی نمود که امیدوار است در دراز مدت بتواند به جایگزینی برای اینستاگرام و فیس بوک تبدیل شود.

وب سایت WT:Social مانند دیگر رقبایش به کاربران اجازه انتشار اطلاعات و مقالات را می دهد. درآمد این پلتفرم هم از طریق کمک های کاربران است که این مورد جای تبلیغات را گرفته است. جیمی ولز، بنیان گذار ویکی پدیا در مصاحبه ای که با فایننشال تایمز داشت اظهار نمود:

” مدل کسب و کار شبکه های اجتماعی معمولا وابسته به تبلیغات است که این موضوع از نظر ما مشکل زاست و در این فضا در واقع برنده واقعی کسانی هستند که محتواهای بی کیفیت تولید می کنند. ”

این شبکه اجتماعی بر خلاف دیگر شبکه های اجتماعی که پر بازدید و پر لایک ترین ها را بالاتر نمایش می دهند، ابتدا جدیدترین ها را نمایش داده و در آینده قرار است دکمه up vote نیز به آن اضافه گردد. ولز همچنین اضافه می کند:

” ما قصد داریم محیطی را به وجود آوریم که بازیگران بد را از آن حذف کنیم، زیرا همه ی ما می دانیم که این دقیقا کار درست است. عضویت در این شبکه اجتماعی رایگان است اما برای پیوستن به آن فعلا باید در لیست انتظار قرار گرفت و منتظر ماند. ولز همچنین بیان نموده که وب سایت مذکور تا ماه پیش بیش از 50 هزار ثبت نام داشته که عددی قابل توجه است اما هدف ما 50 هزار و 500 هزار نیست بلکه ما قصد داریم تا مخاطبان خود را به 50 میلیون برسانیم.

منبع: ترجمه شده از Engadget.com