ساتیا نادلا برترین مدیر کسب و کار 2019 شد

مجله فورچون، که برترین مجله حوزه کسب و کار می باشد، دو روز پیش فهرست برترین مدیران کسب و کار 2019 را منتشر نمود که در این رده بندی، ساتیا نادلا که هم اکنون مدیر مایکروسافت است به عنوان برترین مدیر کسب و کار سال 2019 انتخاب گردید. در ادامه خبر ” ساتیا نادلا برترین مدیر کسب و کار 2019 شد “ با ما همراه باشید.

فورچون بر این عقیده است که کمپانی مایکروسافت تحت هدایت نادلا، توانسته از فرهنگ سازمانی قدیمی خود که بیل گیتس آن را بنیان نهاده بود، عبور نموده و هم اکنون به یک ابر شرکت تریلیون دلاری تبدیل گردد. این انتخاب برای نادلا به اشتیاق او به استفاده حداکثری از توان تیمش بر می گردد. در تیم مایکروسافت افرادی مانند ایمی هود (مدیر ارشد مالی مایکروسافت)، برد اسمیت(نماینده مایکروسافت و نماینده حقوقی ارشد مایکروسافت) و کتلین هوگل (مدیر ارشد نیروی انسانی مایکروسافت) دیده می شوند که در کنار هم تیمی بی نظیر را تشکیل داده اند. فورچون در این باره می نویسد:

نادلا انسانی دوست داشتنی و مدیری شایسته است. او و تیمش توانسته اند در سال 2019 درآمدی معادل 126 میلیارد دلار برای مایکروسافت به ارمغان بیاورند که از این مبلغ 40 میلیارد دلار آن سود خالص بوده است. او توانسته درآمد مایکروسافت را در 3 سال گذشته 11 درصد افزایش دهد.

زمانی که به ساتیا نادلا اطلاع داده شد که او به عنوان برترین مدیر سال 2019 انتخاب شده است، او گفت:

من از این موضوع بسیار خوشحال هستم و به خودم می بالم. حرف من اینست که یک مدیر عامل زمانی می تواند به موفقیت رسیده و کارهای مد نظرش را به نتیجه برساند که تیم شایسته ای در اختیار داشته باشد. من رسیدن به این عنوان را مدیون تیمم هستم و به تیم حرفه ای خودم افتخار می کنم.

این رده بندی بر اساس چند فاکتور از سود سهام داران تا بازگشت سرمایه تنظیم شده است. پس از نادلا مدیران زیر به ترتیب 4 جایگاه بعدی را در اختیار دارند:

الیزابت گینس (شرکت معدنی فورتسکیو متال)

برایان نیکول (شرکت چیپتول مکزیکن گریل)

مارگارت کین (شرکت سینکرونی فایننشال)

بیورن گولدن (مدیرعامل پوما)

بنر کارآفرینی، مدیریت و رهبری