زیان 8 میلیارد دلاری اقتصاد جهان در سال 2019

سال 2019 یک سال پر فراز و نشیب در سطح جهان بود که بازارهای جهانی را بسیار تحت تاثیر قرار داد. از قیمت نفت و گاز گرفته تا قیمت طلا و نرخ تبدیل ارزهای جهان. در این میان بسیاری از اقتصاد های جهان به دلایل اتفاقات مختلف تحت تاثیر قرار گرفت. بسیاری در این نوسانات به سود رسیدند و بسیاری هم ضرر و زیان بسیاری را متحمل شدند. در ادامه خبر ” زیان 8 میلیارد دلاری اقتصاد جهان در سال 2019 ” با ما همراه باشید.

همان طور که اشاره گردید، اتفاقات متعدد در سرتاسر جهان در سال 2019 باعث گردید تا بسیاری از موسسات و شرکت ها در جهان دچار مشکل شوند. دلایل دیگری نیز در سال گذشته مزید بر علت شد تا بسیاری از کسب و کارها ضرردهی بسیار سنگینی را متحمل شوند. یکی از این اتفاقات، قطعی اینترنت در جای جای دنیا بود که طبق آنچه کارشناسان برآورد نموده اند، بالغ بر 8 میلیارد دلار به اقتصاد جهان خسارت وارد نموده است.

در سال 2019 روی هم رفته 122 قطعی بزرگ در سرتاسر جهان اتفاق افتاد و باعث شد تا 18.225 ساعت قطعی بر مردم جهان تحمیل شود که البته این آمار شامل 90 بار قطعی در هند نمی گردد. خسارت قطعی اینترنت در جهان با توجه به آمار Netblocks و Internet Society عددی بالغ بر 8.05 میلیارد دلار خسارت بر اقتصاد جهان وارد نموده است.

بر اساس آماری دیگر خسارت هایی که به واسطه ی قطعی اینترنت بر مردم و اقتصاد جهان وارد گردیده، در 3 سال گذشته 235 درصد افزایش داشته است که انتظار می رود این روند در سال جاری میلادی هم ادامه داشته باشد. در ایران هم امسال به علت قطعی اینترنتی که صورت گرفت، خسارت 2950 میلیارد تومانی به اقتصاد ایران وارد گردید که بعضا خسارات جبران ناپذیری نیز بود.

منبع: Business Insider