مقایسه هزینه زیبایی و آرایش در جهان

مقایسه سرانه مصرف لوازم آرایشی در ایران و دیگر نقاط جهان نشان می دهد ایرانی ها 4.5 درصد درآمد سالانه شان را صرف خرید لوازم آرایشی می کنند. این در حالی است که انگلیسی ها 1.7 درصد و فرانسوی ها 1.5 درصد از درآمد سالانه شان را صرف این امر می کنند که فاصله ما با جهان را به خوبی نمایان می سازد. در ادامه خبر ” مقایسه هزینه زیبایی و آرایش در جهان ” با ما همراه باشید.

بر اساس گفته رئیس انجمن وارد کنندگان لوزام آرایشی، گردش مالی این صنعت در ایران معادل 2.1 میلیارد دلار است که با این رقم، بعد از عربستان، کشور ما دومین وارد کننده و مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه است. این اعداد و ارقام خیلی اهمیت ندارد، بلکه نکته جالب این خبر این است که با توجه به بررسی ها و آمار های ارائه شده مشخص گردیده زنان ایرانی 3 برابر زنان اروپایی لوازم آرایشی مصرف می کنند. بانوان ایرانی به غیر از مصرف لوازم آرایشی در جراحی های زیبایی نیز رکورد دار هستند و به گفته انجمن جراحان فک و صورت، خانم های ایرانی در سال معادل 80.000 عمل زیبایی انجام می دهند. البته این آمار فقط برای فک و صورت است که آمار جراحی های سینه، شکم، پهلو و بغل ها در این آمار لحاظ نشده است.

یک مقایسه جالب هم انجام گردیده که نشان می دهد، ما ایرانی ها بیشتر از گردش مالی سینمای ژاپن و همین طور خیلی بیشتر از تمام درآمد سینمای بالیوود هند، برای لوازم آرایش و جراحی های زیبایی هزینه می کنند. بررسی ها همچنین نشان می دهد، هزینه ای که هر خانوار در سال برای لوازم آرایشی و زیبایی انجام می دهد، 3 برابر هزینه ای است که برای خرید کتاب و امور فرهنگی و حتی تفریحی خود انجام می دهند که این آمار در نوع خود باور نکردنی است.