راه ‌های ترغیب مشتری برای خرید از شما

شما به عنوان یک فروشنده دارای طیف گسترده‌ای از محصولات یا خدمات برای فروش هستید که از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. پس چرا مشتریان بالقوه شما باید در اخذ تصمیم نهایی برای خرید و استفاده از محصول یا خدمات شما دچار تردید باشند؟ جواب این سوال واضح است؛ هزاران فروشنده مانند شما وجود دارد که اگر می‌خواهید در جذب این مشتریان بالقوه موفق عمل کنید، ابتدا باید اطمینان حاصل نمایید که از آن‌ها بهترید و بهتر دیده می‌شوید و راه ‌های ترغیب مشتری برای خرید از شما را می دانید.

از طرفی برای ترغیب مشتریان به خرید از شما، می‌بایست آن‌ها را متقاعد کنید که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند؛ این کار به دو طریق صورت می‌گیرد:

  1. در ارتباط با محصول یا خدمات خود به مشتری آموزش و آگاهی دهید.
  2. محصول یا خدمات خود را برای مشتری تبلیغ کنید.

با این وجود باید در نظر داشت آنچه عامل اصلی در جذب مشتری و فروش بیشتر است چیزی نیست جز کیفیت محصولات یا خدمات شما. در ادامه به روش‌هایی اشاره می‌کنیم که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید شرایط فروش مناسب‌تری داشته باشد:

راه ‌های ترغیب مشتری برای خرید از شما

  1. به روش اقناع مشتری
  2. ایجاد بستری برای نمایش محصول
  3. ارایه تخفیف
  4. خدمات
  5. از طریق تست
  6. توضیح شفاف
  7. جایزه دادن
  8. تامین امنیت
  9. خدمات پشتیبانی

 

هنر اقناع مشتری به خرید از شما 

برای اقناع مشتری به خرید از شما لازم است از مزایای محصول یا خدمات خود آگاه بوده و در هنگام فروش٬ آن‌ها را به خوبی برای او شرح دهید. شما می‌توانید به مشتری بگویید چرا محصول یا خدمات شما از آنچه شرکت یا فروشگاه رقیب ارائه می‌دهد بهتر است؛ به این شکل در حقیقت او را متقاعد می‌کنید چرا باید از شما بخرد و از دیگری نخرد. شما همچنین می‌توانید به برخی از دیدگاه‌های مثبت مشتریانی که قبلا از محصول یا خدمات شما استفاده کرده‌اند اشاره نمایید.

شما به عنوان یک فروشنده باید راه های اقناع مشتری را بدانید و آموخته باشید که راه ‌های ترغیب مشتری برای خرید از شما چیست تا بتوانید موفق شوید.

محصولات خود را به نمایش بگذارید .

می‌گویند دیدن برابر است با باور کردن؛ و این سخن کاملا درستی است. یکی از بهترین راه‌ها برای ترغیب مشتری به خرید٬ به نمایش گذاشتن محصولاتتان و در معرض دید عموم قرار دادن آن‌هاست. شما بدین طریق می‌توانید آن‌ها را متقاعد کنید که اگر از خرید محصول یا خدمات شما صرف نظر کنند چیزی باارزش و مفید را از دست خواهند داد. شما می‌توانید یک مکان عمومی پرتردد مانند یک مرکز خرید یا یک ایستگاه مترو را انتخاب نموده و محصولتان را در آنجا به نمایش بگذارید؛ با انجام این کار٬ مشتری می‌تواند مزایای محصول شما را ببیند و از ویژگی‌های آن در حین استفاده آگاه شود. به این ترتیب هرگونه شک و تردید یا احیانا واهمه و استرس خرید او در رابطه با محصول شما مرتفع می‌گردد.

برای قیمت‌ها تخفیف‌هایی قائل شوید.

شما همچنین در زمان ارائه و تبلیغ محصول یا خدماتتان می‌توانید افراد بیشتری را ترغیب کنید که مشتری دائمی شما شوند. مردم معمولا تمایل به خریداری اجناسی دارند که می‌دانند با قیمتی مناسب‌تر و پایین‌تر از فروشگاه‌ها یا شرکت‌های دیگر به آن‌ها ارائه می‌شود. از این رو شما می‌توانید با ارائه‌ی تخفیف‌هایی در مقاطع زمانی مختلف در طول سال٬ آن‌ها را به خرید ترغیب کرده و حتی به مشتری دائمی خود تبدیل نمایید.

برای محصول یا خدماتتان تبلیغ کنید.

بدون تردید تبلیغات از مهم‌ترین ابزاری است که مشتریان را ترغیب به خرید یک محصول و یا استفاده از یک خدمات می‌کند. از این امر به هیچ وجه غافل نشوید و آن را به هر طریقی که می‌توانید و به شکلی که متناسب با محصول یا خدماتتان باشد انجام دهید؛ مطبوعات٬ رادیو٬ وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی راه‌های مناسبی برای انجام این کار هستند.

تست‌های رایگان ارائه دهید.

ارائه‌ی تست‌های رایگان به مشتریان از روش‌های بسیار مناسب در امر فروش است که معمولا نتیجه‌بخش می‌باشد؛ مخصوصا برای آن دسته از مشتریانی که برای خرید محصول شما مردد هستند. اگر شما به مشتری اجازه دهید محصولتان را به طور رایگان تست کند٬ در حقیقت به آن‌ها اجازه داده‌اید که یک «حس» نسبت به آن محصول به دست آورده و «طعم» استفاده از آن را بچشد. آن‌ها با این روش متوجه خواهند شد که محصولتان چگونه کار می‌کند و استفاده‌ی از آن چه لذتی دارد.

توصیفی واضح و شفاف از محصول خود ارائه نمایید.

یکی از اقدامات ضروری شما در امر فروش که همواره باید مورد توجه قرار گیرد٬ تهیه و ارائه‌ی توصیفی ساده٬ واضح و شفاف از محصول یا خدماتتان است. بسیاری از مشتریان٬ افرادی محتاط هستند؛ آن‌ها قبل از خرید برای خواندن برچسب یا آنچه به عنوان توضیح روی بسته بندی محصول آمده٬ وقت می‌گذارند و با دقت به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازند. سعی نکنید اطلاعات محصولتان را مخفی نگه دارید که این کار در میزان فروش شما اثر منفی خواهد گذاشت؛ بلکه تلاش نمایید درباره‌ی محصولتان به مشتری اطلاعات دقیق ارائه داده و به این شکل به او در اخذ یک تصمیم آگاهانه و درنتیجه انجام یک خرید موفق و متناسب با نیازش کمک نمایید.

برخی از صاحبان کسب و کار٬ در تلاش برای فروش بیشتر٬ تمایل به مخفی‌کاری در مورد بعضی جزئیات یا قیمت‌های مرتبط با محصول یا خدماتشان دارند و تنها زمانی آن‌ها را بازگو می‌کنند که مشتری اقدام به خرید کرده باشد. این کار قطعا باعث ایجاد حسی منفی در مشتری شده و ممکن است اعتبار محصول یا خدمات شما را مخدوش سازد. در این شرایط مشتری گمان می‌کند شما با او صادق نیستید و احساس می‌کند که شما در حال فریب او هستید؛ در نتیجه از خرید منصرف می‌شود. در این مورد مطمئن باشید! چرا که بارها اتفاق افتاده است.

شما به عنوان یک فروشنده باید راه های اقناع مشتری را بدانید و آموخته باشید که راه ‌های ترغیب مشتری برای خرید از شما چیست تا بتوانید موفق شوید.

به مشتریان خود جایزه بدهید.

در میان مشتریان شما همیشه افرادی علاقه‌مند به گرفتن جایزه یافت می‌شوند. تعداد مشتریانی که علاقه‌ای به جایزه ندارند به نظر زیاد نمی‌رسند. بنابراین٬ مناسب است به کسانی که قصد خرید از شما دارند پیشنهاد جایزه دهید؛ همچنین لازم است از اینکه آن‌ها از اهدای چنین جوایزی باخبر و آگاهند اطمینان حاصل کنید.

برای مثال٬ هنگام فروش یک محصول٬ پیشنهاد جوایزی را بدهید که طی یک قرعه‌کشی و در زمانی مشخص که به زودی پایان می‌یابد٬ به مشتریان برنده اهدا خواهد شد. این کار می‌تواند مشتریان را به انجام خرید سریع‌تر ترغیب و تشویق نماید.

شما به عنوان یک فروشنده باید راه های اقناع مشتری را بدانید و آموخته باشید که راه ‌های ترغیب مشتری برای خرید از شما چیست تا بتوانید موفق شوید.

به مشتری درباره‌ی حریم خصوصی‌اش اطمینان دهید.

امروزه در دنیای کسب و کار٬ حریم خصوصی برای مشتریان دارای اهمیت زیادی است. اکثر مشتریان تمایلی به افشای هویت و ارائه‌ی جزئیات در رابطه با حریم خصوصی خود ندارند و تلاش می‌کنند بدون اینکه چنین اطلاعاتی را در اختیار فروشندگان قرار دهند اقدام به خرید نمایند.  شما نیز به عنوان فروشنده مسئولیت پذیر باشید بنابرین موظف به حفظ و نگه‌داری اطلاعات فردی مشتریان خود هستید و لازم است به آن‌ها اطمینان دهید که این اطلاعات نزد شما مصون و محفوظ خواهد بود و فقط در صورت نیاز و برای اطلاع‌رسانی‌های مربوط به کسب و کارتان از این اطلاعات استفاده خواهید کرد. این مسئله فارغ از نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید بسیار حائز اهمیت است.

همیشه در دسترس مشتری باشید.

لازم است همواره با مشتریان خود در تماس بوده و خود را در دسترس قرار دهید. زمانی که سفارشی می‌دهند٬ اطمینان حاصل نمایید که سفارششان را به سرعت تحویل می‌گیرند. برای سفارشات تلفنی باید همواره برای پاسخگویی در دسترس باشید و یا کسی را به عنوان مسئول این کار قرار داده٬ به سوالات و احیانا شکایات مشتریان در اسرع وقت پاسخ و توضیح مناسب ارائه دهید. این امر باعث ایجاد حس اعتماد در مشتری نسبت به شما و همین‌طور محصول یا خدماتتان خواهد شد.