دست به سینه بشین و ورشکست شو

زبان بدن ما در مراودات روزمره ما مهم ترین نقش را ایفا می کنند. شاید این موضوع را شنیده باشید که زبان بدن شما بیان کننده احساس و درونیات شماست. به واقع، این جمله کاملا صحیح است و اگر شما بر دانش زبان بدن مسلط باشید به راحتی قادر خواهید بود که افراد را آنالیز کنید و همچنین به احساسات درونی آن ها در همان لحظه پی ببرید. آنالیز کردن افراد در موقعیت ها و شرایط مختلف (روابط دوستانه، ملاقات کاری، مذاکرات تجاری، روابط سیاسی و دیپلماتیک، رابطه های بین افراد خانواده و …) به شما این امکان را می دهد تا عکس العمل مناسب را در لحظه نشان دهید. به عنوان مثال یک ملاقات تجاری و یا جلسه ی فروش را در نظر بگیرید. دست به سینه نشستن، واکنش افراد در موضع منفی است(به صورت نا خود آگاه)! زمانی که شما تمایلی به شنیدن حرف طرف مقابل ندارید و یا در جلسه تحت فشار هستید، به سرعت دست به سینه می شوید و در حالت تدافعی قرار می گیرید. دست به سینه نشستن تا 80 درصد میزان شنوایی انسان را کاهش می دهد! این مسئله کاملا علمی و اثبات شده است. با ما در ادامه مطلب ” دست به سینه بشین و ورشکست شو ” در خدمت شما هستیم.

وقتی مشتری شما دست به سینه می شود، این هنر شماست که گارد تدافعی او را باز کنید و او را تشویق کنید که به حرف ها و توصیه های شما گوش فرا دهد.

زمانی که شما تمایلی به شنیدن حرف طرف مقابل ندارید و یا در جلسه تحت فشار هستید، به سرعت دست به سینه می شوید. (دست به سینه بشین و ورشکست شو)

اگر در یک جلسه کاری مشتری شما به صورت دست به سینه بنشیند، راه حل چیست؟

شما می توانید فورا یک کاتالوگ و یا نمونه کار خود را به ایشان بدهید و از وی بخواهید نظر خود را راجع به آن بروشور یا محصول، به شما بازگو کند. از مشتری سؤال بپرسید. به عنوان مثال از او بپرسید: آیا تا به حال از وب سایت شما دیدن کرده است؟ اگر خیر، همان لحظه از او بخواهید تا در تلفن همراه یا لپ تاپ خود وب سایت شما را باز کرده و از آن دیدن کند و همزمان شما نیز توضیحات خود را در رابطه با ارائه خدمات آنلاین خود و یا هر توضیحات دیگری به او بدهید. باز شدن گارد مشتری به این معنی است که او حالت تدافعی را کنار گذاشته و حال پذیرا و شنوای صحبت های شماست. حال شما می توانید بهترین پیشنهادات خود را به او ارائه دهید.

اگر شخصی در حالت دست به سینه بنشیند، به معنای نا-راحت بودن یا عدم راحتی است. دانستن دانش زبان بدن(مثلا در یک ملاقات کاری) به شما کمک می کند تا به اصلاح مزه ی دهن طرف مقابل را بدانید و آگاه باشید که چه زمانی باید پیشنهاد خود را به مشتری بفروشید و چه زمانی سکوت کنید. (دست به سینه بشین و ورشکست شو)

مجموعه مقالات زبان بدن مدرسه کسب و کار آیا

زبان بدن یکی از روشهای ارتباط غیر کلامی است که به وسیله آن می توان احساسات خود را با دیگران منتقل و احساسات آنها را درک کرد.

دیگر مقالات زبان بدن به شرح زیر است: