دستمزد باور نکردنی مالک توئیتر

همان طور که می دانید Twitter یک شبکه ی اجتماعی است و سرویس میکرو بلاگی را ارائه می نماید که به کاربرانش اجازه می دهد تا 280 حرف را به عنوان پیام متنی که به اصطلاح توئیت نام دارد، منتشر نمایند. توئیتر امروز و پس از گذشت 14 سال از تاسیسش به یکی از پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی تبدیل گردیده است. این شبکه ی اجتماعی ابتدا به عنوان یک پروژه توسط جک دورسی و سه تن از دوستانش ارائه گردید و در ماه جولای سال 2006 برای همگان منتشر گردید. در ادامه خبر ” دستمزد باورنکردنی مالک توئیتر ” با ما همراه باشید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید توئیتر در لغت به معنی جیک جیک کردن است که به چت کردن و ارسال پیام کاربران بین یکدیگر اشاره دارد. هر فرد در توئیتر قادر است تا پیام های 280 حرفی را در کنار عکس و فیلم ارسال نماید. همان طور که بیان گردید این پروژه توسط خالقش جک دورسی ایجاد و هم اکنون به یکی از قابل اعتماد ترین و پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی جهان تبدیل شده است.

حال شاید برای شما سوال باشد که مالک توئیتر از این شبکه ی اجتماعی چقدر درآمد دارد. به گزارش Forbes جک دورسی مالک کمپانی توئیتر از این شبکه ی اجتماعی سالیانه مبلغ 1.4 دلار دریافت می نماید. او همچنین معمولا از پذیرش مزایا هم سر باز می زند همان طور که از سال 2015 تا سال 2018 هیچ مزایایی از این شرکت دریافت نکرد.

او همچنین از کمپانی Square هم سالیانه 2.75 دلار دریافت می کند که با احتساب درآمدش از توئیتر روی هم 4 دلار و 15 سنت در آمد سالیانه دارد. اما این همه ماجرا نیست زیرا او سال گذشته 1.7 میلیون دلار سهم از سهام  Square را فروخت که پس از کسر مالیات 80 میلیون نصیبش شد.

جالب تر این است که جک دورسی 4.7 میلیون دلار از سهام توئیتر و 3.9 میلیارد دلار از سهام Square را همچنان در اختیار دارد.