مقالات مهارت های فردی

تیپ شخصیتی ESTP

افراد دارای تیپ شخصیتی ESTP ( ESTP personality type ) افرادی هستند برونگرا که به شدت به دنبال پایان کار و نتیجه هستند؛ این تیپ شخصیتی بسیار خلاق و مبتکر هستند. در زمان استرس با نهایت خونسردی خود عمل می کنند و می توانند خود را مدیریت کنند. تیپ ESTP به آینده و برنامه ریزی در آینده اعتقاد ندارد و در حال زندگی می کند.

افرادی منطقی و بسیار پر تلاش هستند که قادر هستند تا به خود انگیزه دهند. افراد دارای تیپ ESTP از نظریه پردازی و تئوری ها دوری می کنند و به راحتی می توانند برای مسائل راه حل پیدا کنند. تیپ ESTP مذاکره کنندگان بسیار خوبی هستند و با سیاست رفتار می کنند. افراد دارای تیپ ESTP این توانایی را دارند تا نظرات مختلف را همگرا کنند. در عین حال که رفتاری دوستانه دارند، می توانند رُک و قاطع باشند. در ادامه مقاله ” تیپ شخصیتی ESTP “ از سری مقالات شخصیت شناسی با ما همراه باشید.

در نتیجه ی تست شخصیت شناسی MBTI باید به درصد های گزارش شده دقت داشت؛

خصوصیات فردی تیپ شخصیتی ESTP

درصد قضاوتی بودن در برابر دریافت گرا، درصد درونگرایی در برابر برونگرایی، درصد حسی بودن در برابر شهودی بودن و درصد منطقی بودن در برابر احساسی بودن. هر میزان که این اختلاف بیشتر باشد، می توان گفت که نتیجه ی این آزمون به شخصیت فرد نزدیک تر است. اما هر چه درصد ها به هم نزدیک تر باشند، در می یابیم که در برخی موارد با شخصیت آن فرد، به طور کامل منطبق نیست. این امر دلیل بر ضعیف بودن تست شخصیت شناسی MBTI نیست؛ بلکه بیانگر نزدیک بودن ترجیحات فرد می باشد.

این افراد دارای تیپ شخصیتی ESTP افرادی خونسرد و آرام هستند که کار ها را در آخرین لحظه به اتمام می رسانند و در بحران ها و تحت فشار به راحتی می توانند خود کنترلی داشته باشند و کار ها را به پیش ببرند. می توانند به صورت همزمان چند پروژه را مدیریت کرده و از استرس لذت ببرند. از کار کردن زیر فشار بسیار لذت می برند و روحیه ای رقابت جویانه دارند. از نظر ویژگی افراد دارای تیپ شخصیتی ENTP بیشترین همسان بودن را دارند.

 

تیپ شخصیتی ESTP

نقاط قوت تیپ شخصیت شناسی ESTP در محیط کار

افراد دارای تیپ ESTP این توانایی را دارند تا افکار را در یک جهت همگرا کنند و قدرت ریسک پذیری آن ها بسیار بالاست. جزئیات را به خوبی و به دقت به یاد می آورند و می توانند خود را با محیط وفق دهند.

نقاط ضعف تیپ شخصیت شناسی ESTP در محیط کار

افراد دارای تیپ ESTP آینده نگری روشنی ندارند و در زمان حال زندگی می کنند. به زمان معین شده برای اتمام پروژه ها مقید نیستند و تمایل دارند تا در نهایت فرصت کار خود را به پیش ببرند.

افراد ESTP ممکن است در مدیریت زمان خود مشکل داشته باشند و ممکن است علاقه خود را به پروژه های طولانی و پیچیده از دست بدهند. تمرکز روی مشکلات فوری ممکن است منجر به نادیده گرفتن مشکلات سیستماتیک بلندمدت آنها شود و همچنین ممکن است در بحث کردن یا تمرکز روی روابط خود با دیگران احساس ناراحتی کنند. اگر شما هم جزء افرادی از این تیپ شخصیتی هستید می توانید تست هوش هیجانی eq را انجام دهید تا به میزان مهارت خود در کنترل احساسات خود پی ببرید.

نحوه برخورد با تیپ ESTP در محیط کار

افراد دارای تیپ شخصیتی ESTP دوستدار محیط های پر چالش هستند تا بتوانند خلاقیت خود را بروز دهند.

محدودیت و اعمال مقررات در محیط کار باعث می شود تا نتوانند به خوبی عملکرد خود را بروز دهند.

به لحاظ اینکه افرادی عملگرا هستند، تمایل دارند تا کارهای عملی انجام دهند.

افراد دارای تیپ ESTP نیاز به رصد کردن دارند و تمایل دارند تا از قدرت مشاهده خود برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنند.

تیپ ESTP تمایل دارد تا در محیطی ماجراجویانه کار کند.

مشاغلی که برای تیپ شخصیت شناسی ESTP مناسب است:

بانکدار، آتش نشان، مجری برنامه های زنده، پلیس و غیره

افرادی معروف دارای تیپ شخصیتی ESTP

  • Donald Trump
  • Madonna
  • Bruce Willis
  • Lucille Ball
  • Jack Nicholson
  • Michael J. Fox
  • Cybill Shepherd
  • Amber Heard

بنر شخصیت شناسی mbti

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا