سخن اصلی گاو بنفش پیرامون متفاوت بودن برای رسیدن به موفقیت است. او در این کتاب بیان می کند که این انتخاب شماست تا متفاوت باشید

معرفی کتاب گاو بنفش


در کتاب گاو بنفش می خوانیم

کتاب گاو بنفش یکی از شاخص ترین کتاب های قرن اخیر و نوشته ست گادین، نویسنده، کارآفرین و سخنران آمرکایی تبار است. سخن اصلی ست گادین در این کتاب پیرامون متفاوت بودن برای رسیدن به موفقیت است. او در این کتاب بیان می کند که این انتخاب شماست تا متفاوت باشید و به چشم بیایید یا اصلا دیده نشوید. گادین سال ها در زمینه بازاریابی فعالیت نموده و با نگارش این کتاب سعی نموده تا این انگیزه را در مخاطب ایجاد کند تا یک گاو بنفش و متمایز در هر فعالیتی که دارد ایجاد کند تا راه موفقیت را برای خود هموار سازد.

ارزش آفرینی در واقع تمایز نسبت به دیگران است.

وقتی کتاب گاو بنفش را مطالعه می کنیم در می یابیم که گادین معتقد است، تبلیغات همانند گذشته اثر بخشی خود را از دست داده اند و آنچه بهترین تبلیغات برای یک محصول یا خدمت محسوب می شود، در واقع ” تمایز نسبت به دیگران ” است. ست گادین در یک کلام بازاریابی درست و اصولی را ” ایجاد تفاوت و خلق کاری نو ” بیان می کند. مطالب کتاب سمت و سوی اجرایی دارد و از چگونگی متمایز شدن سخن می گوید. این که شرکت های بزرگ مانند اپل و مایکروسافت چه داشته اند که به اینجا رسیده اند. نکته جذاب این کتاب ارائه داستان ها و تجربیات واقعی است که تفاوت این کتاب با دیگر کتاب های این مجموعه است.

گادین در مقدمه کتاب می گوید: هدف من از نگارش کتاب گاو بنفش در واقع این بوده است که این مسئله را باز کنم که افزایش تمایل به کارهای متفاوت و شگفت انگیز، باعث خطرات بیشتر نمی شود بلکه ایمنی بیشتر به ارمغان می آورد. قصد کلی من این بود که این مسئله را روشن کنم که روشهای قدیمی جز شکست نتیجه ای ندارند و آنچه ضروری است، خلق روشهای چشم گیر است که ارزش صحبت کردن دارند.


درباره نویسنده:

ست گادین نویسنده و سخنران 58 ساله آمریکایی است که به  کارآفرین عصر اطلاعات معروف است و تا کنون 18 کتاب ارزشمند در زمینه های بازاریابی، رهبری سازمان و تبلیغات به رشته تحریر در آورده است. گادین مدرک MBA خود را از دانشگاه استنفورد اخذ کرده است و شهرت وی به علت تاسیس شرکت ‘Yoyodyne’ است که به واسطه آن با شرکت های بزرگی همچون ولوو، مایکروسافت و سونی موزیک همکاری داشته است. یاهو بعدها این شرکت را از گادین خرید و او را به سمت رئیس بازاریابی اجازه ای (permission marketing) برگزید.