کتاب کفش باز روایت شکل گیری شرکت موفق تولید محوصلات ورزشی نایکی است.

معرفی کتاب کفش باز


در کتاب کفش باز می خوانیم

کفش باز روایت زندگی فیل نایت و در واقع برند نایکی است. نایت با تحمل سختی فراوان و دردسرهای بسیار نایکی را به جایی رسانده است که در آخرین رنکینگ شرکت های با ارزش دنیا در رتبه 14 قرار دارد که موفقیتی بس بزرگ است. فیل نایت در یک خانواده متوسط به دنیا آمد و زمانی که تحصیلات دانشگاهی اش را به پایان رساند، تصمیم گرفت که به یک سفر دور دنیا برود و گوشه ذهنش هم راه اندازی کسب و کاری با هدف واردات کفش های ژاپنی به آمریکا بود.

معرفی کتاب کفش باز

کتاب کفش باز چگونگی شکل گیری شرکت موفق نایکی و سرگذشت موسس آن را به روانی هرچه تمام تر بیان نموده و با داستان های هیجان انگیز مطالب را پیش می برد. در این کتاب رشد متعدد برند نایکی و مسائلی که به دنبال آن پیش میاید به تصویر کشیده می شود. آنچه جذابیت این کتاب را چند برابر می نماید، صداقت فیل نایت در بیان اتفاقاتی است که برایش پیش آمده است. او به تمام کارهایی که کرده اعتراف می کند و هراسی از بیان اینکه در بسیاری از اوقات اشتباه کرده است ندارد. نقطه اوج این کتاب، انتهای آن است که نویسنده از صمیم قلب با مخاطب خود صحبت می کند و کاری می کند تا دیدتان به طور کامل نسبت به محصولات نایکی عوض شود.

لیزا جنوا، نویسنده پرفروشترین کتاب نیویورک تایمز با نام “هنوز آلیس” می گوید:

کتاب کفش باز روایت سفر یک قهرمان فوق العاده است؛ حکایتی حماسی از تعالی، ایمان، شکست، پیروزی، عزم راسخ، عشق و دانشی ارزشمند. پیدایش نایکی کمی از یک معجزه ندارد. من با مطالعه کتاب حیرت زده شدم و آن را با تاثر تمام به پایان رساندم. از نایت به خاطر تمام تجربه هایی که به من آموخت تشکر می کنم.


درباره نویسنده:

فیلیپ همپسون نایت یا همان فیل نایت، زاده فوریه 1938 در اورگن ایالات متحده آمریکاست. وی فارغ التحصیل دانشگاه اورگن و دانشکده بازرگانی استنفورد است. او بنیان گذار شرکت نایکی و رئیس بازنشسته کنونی آن است. وی پیشتر مدیر عامل این ابر شرکت تولید محصولات ورزشی بوده است.

در سال 2018 وب سایت فوربز، وی را به عنوان 28مین فرد ثروتمند جهان برگزید و ارزش دارایی های او را 30 میلیارد دلار اعلام نمود.