پایدارسازی کسب و کار

امروزه نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر نقاط دنیا مشکل کمبود فرصت های شغلی از اصلی ترین معضلات به شمار می‌رود. از این رو باید فضای کسب و کار به نوعی شود که کسب و کارهای جدید به راحتی شکل بگیرند و همچنین کسب و کارهای نوپا بتوانند پایدار بمانند. فرآیند پایدارسازی کسب و کار ها از مقوله ای بسیار مهم در بحث مدیریت کسب و کار به شمار می‌رود. حفظ بازار موجود و توسعه بازار با استفاده از روش های نوین بازاریابی و تطابق مداوم با شرایط روز بازار از اصلی ترین المان ها برای پایداری کسب و کارها به شمار می‌رود. کسب و کار های نوپا و استارت آپ ها معمولا سرمایه زیادی در اختیار ندارند و باید با رعایت اصول برنامه ریزی و مدیریت تمامی کارهای لازم برای پایدارسازی کسب و کار را انجام دهند. زیرا معمولا درصد بالایی از کسب و کارها در همان یک یا دو سال اول به شکست خورده و از بین می‌روند. پس مبحث پایدارسازی کسب و کار که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم برای استارت ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تطبیق دادن خود با شرایط روز جهت پایدارسازی کسب و کار

یکی از مواردی که در پایدارسازی کسب و کارها بسیار مهم است تطبیق دادن خود با شرایط روز است. شاید 10 سال پیش یک کسب و کار برای شناخته شدن به دادن تراکت به مردم در داخل محله ها، بیلبورد های شهری و در سطح کلان تر استفاده از تبلیغات تلویزیونی روی می‌آورد. اما امروزه بخش عمده ای از مردم نیازهای خود را از طریق اینترنت پیدا می‌کنند. پس تبلیغات در سایت های پر بازدید و سئو و شبکه های اجتماعی شاید بیش از روش های سنتی جوابگو باشد. اما کسب و کارهای هوشمند روش های مدرن و به روز را در کنار روش های سنتی استفاده می‌نمایند.

وقتی برای کسب و کار تبلیغ مناسبی نداشته باشیم، تلاش‌های ما در جهت ايجاد كسب و كارهای جديد و حفظ كسب و كارهای قديمی نتيجه بخش نخواهد بود. ضرورت گسترش بازارهای قديمی و ايجاد بازارهای جديد، توجه توليدكنندگان دورانديش را به اين موضوع جلب می‌کند كه بايد كسب وكار خود را نه فقط بر اساس توليد كالا كه همچنين بر اساس ايجاد جامعه ای از خريداران سامان دهند.

روش های تبلیغاتی کاربردی برای پایداری کسب و کار

استفاده از تبلیغات پیامکی برای کسب و کارها در روزگار امروز بسیار ضروری است. از یاد نبرید تقریبا همه مردم موبایل دارند و کسب و کارهای رقیب شما از این روش تبلیغاتی استفاده می‌کنند. اگر شما به درستی و به نوعی که برای مخاطبان آزار دهنده نباشد از این روش استفاده کنید می‌توانید از آن ها پیشی بگیرید.

همچنین برخی به اشتباه باور دارند ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات ایمیلی دیگر کارکرد خود را از دست داده. این در حالی است که هنوز اکثر کسب و کارهای موفق از این روش تبلیغاتی استفاده می‌کنند و نتیجه مطلوب هم می‌گیرند. پس نباید با همچین دیدگاه های اشتباهی خود و کسب و کار خود را از امکانات مفید محروم کرد.

اکثر مردم امروزه با موبایل های هوشمند خود وارد شبکه های اجتماعی می‌شوند. پس حضور فعال و موثر در شبکه های اجتماعی نیز از روش های مفید و موثر در بازاریابی در دنیای امروز است. مهم است بدانید که مخاطبان و مشتریان بالقوه شما بیشتر در چه شبکه اجتماعی حضور دارند و بیشتر تمرکز خود را روی آن شبکه اجتماعی قرار دهید.

سئو یا بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو نیز مساله مهم دیگری است که بسیاری تازه در حال دریافتن اهمیت آن هستند. زیرا درصد قابل توجهی از مردم امروزه برای پیدا کردن موارد مورد نیاز خود از موتورهای جستجو به ویژه گوگل بهره می برند. این افراد معمولا نتایج اولیه نشان داده شده توسط موتور جستجو را باز می‌کنند. سئو دقیقا به هدف رساندن سایت یک کسب و کار به صدر نتایج موتورهای جستجو انجام می‌شود. در حقیقت اگر شما در صدر نتایج موتورهای جستجو باشید بسیاری از راه موفقیت در کسب و کار در دنیای امروز را رفته اید. مهم است که البته این کار را به صورتی انجام دهید که توسط موتورهای جستجو جریمه نشوید. بدین منظور به محتوای ناب برای سایت خود نیاز دارید. در حقیقت بازاریابی محتوایی خود بخشی از بهینه سازی سایت های کسب و کار ها برای موتورهای جستجو است که می‌تواند کسب و کارها را به سوددهی بیشتر برساند.

موسسه کسب و کار آیا دوره دیجیتال مارکتینگ برگزار می کند.