هوش مصنوعی جدید در اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام که یکی از برترین شبکه های اجتماعی حال حاضر جهان است، همواره سعی بر این موضوع داشته تا جلوی افراد منتشر کننده اسپم را گرفته و با قلدر های اینترنتی و به خصوص ترول ها مقابله کند. توسعه دهندگان این اپلیکیشن همواره بر این باور بوده اند که توانسته اند با ایجاد قابلیت های متعدد، جلوی آزار سایبری در فضای مجازی را بگیرند. در همین راستا اینستاگرام امروز قابلیت جدید دیگری در اپلیکیشن خود ایجاد نموده است تا جلوی نشر متون توهین آمیز و آزار دهنده را بگیرد. در ادامه خبر ” هوش مصنوعی جدید در اینستاگرام “ با ما همراه باشید.

این قابلیت که اینستاگرام ایجاد نموده است به طور مستقیم توسط هوش مصنوعی کنترل می شود. این قابلیت جلوی افرادی را که می خواهند متون توهین آمیز یا آزار دهنده منتشر نموده و یا محتوای نامناسبی نگارش کنند، می گیرد و به آن ها اخطار می دهد تا محتوای متن خود را تغییر دهند. اینستاگرام با اعلام این اخطار به کاربر این اجازه را نیز می دهد تا متن خود را ادیت نموده و یا از نگارش آن صرفنظر کند.

در گذشته هم اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی چنین اقداماتی در راستای کنترل محتوای منتشر شده نیز انجام داده بودند. به طور مثال اینستاگرام در گذشته نیز کاری انجام داده بود تا از انتشار کامنت هایی که نفزت پراکنی می نمود جلوگیری انجام می داد. هوش مصنوعی به اینستاگرام این فرصت را می دهد تا محتوای کامنت را تشخیص داده و از نشر آن جلوگیری کند. این اقدامات اینستاگرام در راستای پدید آوردن امن ترین فضا برای استفاده کاربران در نظر گرفته شده است و همواره این نوع فعالیت ها از سوی اینستاگرام مورد ستایش اهل فناوری قرار گرفته است.

مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

 

اینستاگرام همچنین هشدار داده است که حساب کاربری افرادی که این گونه پیام ها را انتقال می دهند، مسدود می کند تا از انتشار متون نا مناسب جلوگیری کند. به گفته مدیر بخش اینستاگرام فیس بوک؛ این امکان ابتدا در چند کشور محدود اجرا شده و سپس در سطح جهانی اجرایی می گردد.

بنر شخصیت شناسی mbti

موسسه کسب و کار آیا دوره دیجیتال مارکتینگ برگزار می کند.