مدیریت انرژی منفی

انرژی منفی و انرژی مثبت، مفاهیمی هستند که روزانه اکثر ما در زندگی آن ها را یا به کار می‌بریم و یا اینکه از زبان دیگران مطالبی در مورد آن‌ها می‌شنویم. برخی به صورت کاملا نادرست و سودجویانه انرژی منفی را به سحر و جادو و مسائلی این چنین مرتبط می‌دانند. اما به واقع انرژی‌های مثبت و منفی و مسائل از این قبیل، خرافی نمی‌باشند و به صورت حقیقی و غیر قابل انکار در اطراف ما وجود دارد. به طور ساده می‌توان گفت که اکثر ما حتما دیده ایم که افرادی در اطرافمان همه روزه در حال شکایت از دنیا، کائنات و زندگی هستند و یا رفتارهای بسیار بد و ناراحت کننده ای دارند که تحملش برای ما راحت نیست. در حقیقت تاثیری که این افراد با حرف‌ها و رفتارهای خود روی فکر و ذهن و احساس ما می‌گذارند، دقیقا همان چیزی است که انرژی منفی خطاب می‌شود. این افراد که مرتب در حال پراکنده کردن انرژی منفی از خود به افراد اطراف خود هستند را منابع انرژی منفی می‌نامند.

اما اگر بخواهیم که این افراد نتوانند روی احوالات ما تاثیر منفی بگذارند و ما را از مسیر درست موفقیت عقب نیاندازند، لازم است به درستی توان مدیریت انرژی منفی را در خود تقویت کنیم. در واقع دو راه برای دوری از این انرژی‌های منفی وجود دارد. راه اول دوری کردن از این افراد که منبع انرژی منفی هستند می‌باشد. این راه همواره نمی‌تواند عملی باشد، زیرا ممکن است این افراد خودشان به سمت ما بیایند و ما ناخواسته با آنان روبرو شویم. راه دوم که عملی تر است این است که بتوانیم با آموزش و تمرینات فراوان کاری کنیم که طوری با این انرژی‌‎های منفی برخورد کنیم که تاثیری روی ما نگذارند.

افراد مثبت اندیش اینقدر این توانایی خود را بالا برده‌اند که به طور کلی انرژی‌های منفی را از خود دور می‌کنند و به این علت حال کلی بهتری دارند و از زندگی خود احساس رضایت بیشتری دارند. در این مطلب بیشتر به روش‌های تقویت مهارت مدیریت انرژی منفی اشاره می‌نماییم. با ما همراه باشید.

پرورش افکار مثبت در درون خود

یکی از مهم ترین راه‎های دوری از انرژی های منفی، نهادینه کردن مثبت اندیشی در وجود خود است. بسیار مهم است که با پرورش افکار مثبت در درون خود بتوانیم از منفی بافی و افکار و انرژیهای منفی دور شویم. منفی بافی نتیجه ای جز خراب شدن آینده زندگی ما نمی‌تواند داشته باشد. افرادی که مثبت اندیشی را سرلوحه افکار و اعمال خود قرار می‌دهند، در برابر بهانه های منفی ذهنی خود موضع می‌گیرند و آن‌ها را نمی‌پذیرند و از هر چیزی دنبال پیدا کردن یک جنبه مثبت می‌گردند. ذهن مثبت اندیش برای موفقیت آماده است و به همین دلیل است که مصطلح شده که اگر افراد، مثبت فکر کنند مسائل مثبت سمت آن‌ها می‌آید و انرژی های مثبت به سوی آنان جذب می‌شود.

تلاش برای دوری از افراد منفی باف

افرادی که ذهن بسیار منفی دارند ناخودآگاه با حرف‌ها و رفتارهایشان روی ما تاثیر می‌گذارند و می‌توانند انرژی‌ها و انگیزه‌های ما را برای رسیدن به موفقیت کم رنگ کنند. پیشتر ذکر کردیم که کمتر روزی برای ما پیش می آید که با افرادی برخورد نکنیم که مرتب در حال گله کردن از زندگی نباشند. این افراد نگرش منفی و انرژی‌های منفی را به اطرافیان خود منتقل می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود کم کم انسان‌های مثبت اندیش سعی کنند از آنان فاصله بگیرند. بالعکس برای بهبود حال عمومی خود و بالا بردن روحیه دستیابی به موفقیت می‌بایست، حتما ارتباطمان را با افراد مثبت اندیش که از زندگی علیرغم همه مشکلات، شاد و خشنود هستند بیشتر کنیم. این مساله خیلی می‌تواند برای ما کاربردی باشد. زیرا این افراد از زندگی رضایت دارند و این حس مثبت و راضی بودن را به ما هم منتقل می‌کنند و ما را بیشتر آماده دستیابی به موفقیت می‌کنند.

سعی در مسئولیت پذیر بودن

افراد مثبت اندیش که بسیار در مدیریت انرژی منفی ماهر شده اند، همه موفقیت‌ها و شکست‌ها را ناشی از اعمال و تصمیمات خود می‌دانند و هرگز مسئولیت را گردن دیگران و عوامل خارجی نمی‌اندازند. این افراد تمرکز بالایی روی خود دارند و با در نظر داشتن مسئولیت خود در موفقیت و شکست، هرگز نا امید نمی‌شوند. در مواردی هم که حتی واقعا عامل خارجی موجب شکست آن‌ها باشد به جای گشتن دنبال مقصر که در حقیقت فایده‌ای هم برای آنان ندارد، سعی می‌کنند به مسیر پیشرفت برگردند.

پذیرفتن شکست

افراد منفی باف در صورت بروز یک شکست در زندگی، مدتها در سوگ و ناراحتی آن شکست گیر کرده و سعی می‌کنند شکست را قبول نکنند. این افراد در حقیقت در نا امیدی مطلق فرو رفته و از زندگی کردن فاصله می‌گیرند و آینده ای به مراتب تاریک تر از شرایط حال را برای خود می‌سازند. به همین دلیل است که حتما برای رسیدن به موفقیت می‌بایست توانایی پذیرفتن را داشته باشیم. اگر بتوانیم به درستی ناراحتی ناشی از شکست را در خود هضم کنیم می‌توانیم به قول معروف کم کم خود را جمع کرده و به جای ناامیدی به تحلیل دلایل شکست خود بپردازیم.

در صورت تحلیل درست شکست‌های گذشته می‌توانیم برنامه ریزی بهتری برای آینده داشته باشیم و شکست را مقدمه پیروزی‌های خود قرار دهیم. از یاد نباید برد که اکثر انسان های موفق و بزرگ و به ویژه کارآفرینان بسیار موفق در سطح جهان در ابتدا یک یا چند شکست بسیار بزرگ را پذیرا شده اند و با استفاده از تجربیات گرانبهایی که از شکست خود بدست آورده اند، سعی در بهبود شرایط خود کرده و با تقویت خود، مسیر موفقیت را برای خود هموار کرده اند.

رفتن به طبیعت

برای بالا بردن مهارت مدیریت انرژی منفی، می‌بایست حتما برای رفتن به طبیعت وقت بگذاریم و حتما در طول هفته زمانی را برای رفتن به دل طبیعت و دیدن زیبایی های خلقت خداوند اختصاص دهیم. برخی به این کار دوپینگ انگیزشی و روحی می‌گویند. زیرا رفتن به دل طبیعت باعث می‌شود میزان انرژی و انگیزه ای که در طول کار روزمره و سختی های آن از دست داده ایم را بتوانیم به خوبی بازیابی کنیم. طبیعت و زیبایی های خلقت خدا حس آرامش را در انسان بشدت تقویت کرده و وی را از انرژی های منفی و استرس به خوبی دور می‌کند و فکر را به سوی مسائل مثبت و امیدبخش می‌کشاند که این دقیقا پایه‌ای برای دستیابی به موفقیت در مسیر زندگی می‌باشد.

ورزش منظم

مهم است که بدانیم ورزش در سلامت جسم و روح ما به صورت تواما تاثیر دارد. حرکات فیزیکی و تمرینات ورزشی باعث می‌شود، اندورفین در بدن ترشح شده و این هورمون موجب می‌شود که احساسی خوب و توام با رضایت در وجود ما پدیدار گردد. ورزش منظم همچنین می‌تواند باعث کاهش اضطراب ما شود و ما را از انرژی‌های منفی بیش از پیش دور کند. بدن غیر ورزشکار با پیامدهای منفی فیزیکی می‌تواند مواجه شود و باید در نظر داشت روح و جسم انسان کاملا به هم وابسته اند و جسم بیمار موجب رناراحتی روح و روان انسان نیز می‌تواند باشد.

عدم نیاز به مورد تایید دیگران بودن

افراد مثبت اندیش یکی از خصوصیاتشان این است که برای خود زندگی می‌کنند و دوست دارند خودشان از شرایطی که دارند راضی باشند. اگر انسان بگذارند نظر دیگران در مورد خودش، شکل دهنده عقایدش باشد، هرگز نمی‌تواند از زندگی احساس رضایت و شادی داشته باشد. بالعکس افراد مثبت اندیش وقتی با عدم تایید دیگران مواجه می‌شوند بیشتر به صحیح بودن افکار و عقاید و اعمال خود ایمان می‌آورند.

داشتن خوشبینی در مورد موجود بودن راه حل در هر حالی

افراد بد بین مرتب نا امید هستند و حتی در شرایطی هم که شانس بالایی برای موفقیت دارند، خود را مرتب با افکار منفی در مورد نشدنی بودن دستیابی به موفقیت عقب می‌زنند. اما افراد مثبت اندیش بالعکس سعی می‌کنند به خود تلقین کنند که همواره می‌توانند در هر شرایطی و در صورت بروز هر گونه مشکلی هم یک راه حل پیدا کنند. این باور به اعتماد به نفس این افراد و همچنین ایمان آنان به خداوند متعال برمی‌گردد. زیرا باور دارند که در هر شرایطی اگر مشکل خیلی بزرگ باشد باز هم از توان خداوند بزرگتر نیست و آنان به کمک‌های خداوند در مواقع سختی بسیار ایمان دارند.