فروش اپل واچ از کل صنعت ساعت سوئیس پیشی گرفت

اپل واچ در سالی که گذشت موفق شد تا فروش چشمگیری را در بازار ساعت های هوشمند تجربه نموده و همچنان سلطه چند ساله خود بر این بازار حفظ نماید. اما نکته جالب اینجاست که اپل با این فروش چشمگیر توانست یک رکورد دیگر به جای بگذارد و رقبای ساعت ساز سوئیسی خود را نیز به حاشیه براند. در ادامه خبر ” فروش اپل واچ بالاتر از کل صنعت ساعت سوئیس “ با مدرسه کسب و کار آیا همراه باشید.

موسسه استراتژی آنالیتیکز در آخرین گزارشی که از بازار ساعت های هوشمند تهیه نموده به این موضوع اشاره نموده که اپل واچ نه تنها پرفروش ترین ساعت هوشمند بازار را تولید نمود بلکه توانست رکورد فروش کل صنعت ساعت سوئیس را نیز پشت سر بگذارد. در این گزارش آمده که کمپانی اپل توانسته در سال گذشته میلادی 36 درصد رشد را در فروش ساعت هایش تجربه و عدد حیرت انگیز 31 میلیون واحد ساعت را به فروش برساند.

کل صنعت ساعت سازی سوئیس که برند های معتبری مانند Rolex، Omega، Swatch و TAG Heuer سال هاست در آن فعالیت می کنند و فروش بسیار بالایی نیز دارند، در سال 2019 میلادی با افت 13 درصدی مواجه شده و فروشی معادل 21.1 میلیون دلار داشته اند.

اپل در گزارشات سه ماهه خود به تعداد اپل واچ های فروخته شده اشاره ای نمی کند اما موسسه استراتژی آنالیتیکز با توجه به آمارهایی که از فروشندگان و شرکای خرده فروش اپل استخراج نموده توانسته آمار فروش ساعت های هوشمند اپل را اعلام نماید.

آمار ها در سال های اخیر حاکی از این است که تولید کنندگان ساعت های آنالوگ در حال مغلوب شدن در مقابل محصولات دیجیتال برند های مختلف هستند و این موضوع بیشتر به این دلیل است که نسل جوان علاقه بیشتری به محصولات دیجیتالی پیدا نموده اند. اپل در سال های پیش نیز توانسته بود در آمار فروش های فصلی خود از صنعت ساعت سازی سوئیس پیشی بگیرد اما این اولین بار است که اپل واچ توانسته فروش سالیانه ای بالاتر از کل صنعت ساعت کشور سوئیس داشته باشد.