زندگی نامه برنارد آرنو

برنارد آرنو ، کارآفرین سرشناس فرانسوی است که در سال ۱۹۴۹ به دنیا آمده است و به علت فعالیتش در حوزه مد به شهرت جهانی رسیده است. او مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی LVMH می‌باشد. در ادامه مطلب ” زندگی نامه برنارد آرنو “ با ما همراه باشید.

از قرن ۱۹ ام تا به امروز، کشور فرانسه محل تولد و رشدِ اکثر برند های بزرگ صنعت مد دنیا بوده، و با اینکه نمیتوان گفت این کشور تمامِ موفقیتش در صنعت مُد را مدیون یک نفر است، اما میتوانیم با اطمینان از دلایل اصلی وقوع این انقلابِ مد در فرانسه، “برنارد آرنو” را نام ببریم.

برنارد آرنو صاحب بیش از هفتاد برند لوکس شناخته شده در سطح جهانی است، از جمله:

  • لویی ویتون
  • کریستین دیور
  • دوم پِرینیون
  • هِنِسی
  • ژیوانشی
  • بولگاری
  • فِندی
  • سِفورا
  • مارک جیکوبز
  • روزنامه‌ی Le Parisien

شاید بتوان گفت استعدادِ کسب و کارِ برنارد بطور ارثی از پدرش به او منتقل شده.

پدرِ او در سال ۱۹۷۱ صاحب شرکت عمرانیِ Ferret-Savinel بود که بعدها با نام George V Group شناخته میشد.

پس از اینکه برنارد مدرکِ رشته‌ی عمرانِ خود را از دانشگاه پلیتکنیکِ اکول گرفت، همانطور که انتظار میرفت به کسب و کار پدرش پیوست.

پیوستنِ او به این شرکت تاثیرهای مثبتِ زیادی را به همراه داشت، اما بزرگترین و سودآورترینِ آنها این بود که در اوجِ قیمتِ سهامِ سرکت، پدرش را قانع به فروشِ شرکت کرد.

زندگی نامه برنارد آرنو

پس از آن او به سرمایه گذاری در بازار املاک پرداخت، تصمیمی که در زمانِ خود بسیار سودآور بود.

در سال ۱۹۷۹ برنارد که فقط ۳۰ سال داشت ریاست و مدیریتِ شرکتِ عمرانی پدرش را برعهده گرفت.

او در سال ۱۹۸۴ با خریدِ یکی از تولیدکننده‌های کالاهای لوکس در آن زمان به نام Financier Agache ، اولین قدمِ خود را در دنیای مُد برداشت و آن را برای همیشه تغییر داد.

مدتی بعد او تصمیم به خرید شرکتِ نساجی‌ای گرفت که در مرز ورشکستگی قرار داشت. Boussac در آن زمان صاحبِ برند کریستین دیور بود.

آرنو در مصاحبه‌ای گفت:

با دیدنِ طراحی های دیور میدانستم که قیمتِ سهامِ این برند بسیار زیرِ قیمتی است که در آینده میتواند داشته باشد.

پس از خریداری شدنِ این برند توسط برنارد، کریستین دیور کم‌کم تبدیل به برند لوکسی شد که امروزه میشناسیم.

چند سال بعد، در سالِ ۱۹۸۹، او شرکت LVMH را هم به دارایی های خود اضافه کرد. LVMH هم اکنون از حدود ۷۰ شرکتِ بزرگ لوکسِ دنیا، از جمله لویی ویتون تشکیل شده و در سال ۲۰۱۹ ، ۶۳ میلیارد دلار کسب درآمد داشت.

کارل لاگرفلد در مصاحبه‌ای درمورد برنارد گفت:

زمانی که خبرِ فروشِ فِندی به گوش‌ها رسیده بود با او آشنا شدم. آدم‌های دیگری هم بودند که فِندی را میخواستند، اما زمانی که با او آشنا شدم پیش خودم گفتم هیچکس را بغیر این مرد قبول نمیکنم. او بطور غیرقابل باوری در این برند سرمایه‌گذاری کرد، و همانطور که انتظارش را داشت چندین برابرش را بدست آورد.

برنارد صاحب ترکیبی از تمام خصوصیات لازم برای داشتن یک کسب و کار موفق است.

او مردی است آرام، خلاق، با هوش و ذکاوت فراوان که توانست در بهترین زمان پتانسیلِ کسب و کارهای خیلی کوچک را تشخیص دهد و آن ها را تبدیل به بزرگترین برندهای جهانی کند.

با اینکه اکثر برندهای لوکسِ او توسط پنج فرزندش اداره میشوند، او همچنان بر تک‌تکِ اجناس تولید شده نظارت دارد و این اجناس تا زمانی که توسط او تایید نشوند، وارد مرحله‌ی تولید انبوه نمیشوند.

در نوامبر سال گذشته، در یک قرارداد ۱۶ میلیارد دلاری، شرکت Tiffany&Co، یکی از بزرگترین فروشنده‌های الماس در دنیا هم به زیرمجموعه‌های LVMH اضافه شد.

ثروتِ او در ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۹ میلیارد دلار آمریکا بود و درآمد سالانه‌ی او نزدیک ۹ میلیارد دلار آمریکاست.

در سال ۲۰۱۹ او با به دست آوردن ۳۱.۴ میلیارد دلار، ابتدا از وارن بافِت و سپس از بیل گیتس پیشی گرفت و در رتبه‌ی دومِ لیست ثروتمندترین های دنیا قرار گرفت، اما پس از چند ماه به جایگاهِ خود در رتبه‌ی سوم بازگشت.

پیش از دچار شدن جهان به ویروس کرونا ثروت برنارد با سرعت سرسام‌آوری درحال افزایش بود، طوری که پیش بینی میشد به زودی رتبه‌ی اول جهان را از آن خود کند، اما پس از فراگیر شدن ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، با بسته شدنِ مغازه‌ها و بیکار شدنِ کارمندان، ثروتِ برنارد بیش از هر میلیاردرِ دیگری ضربه خورد.

او همچنان ثروتمندترین مردِ صنعت مُد است، اما ثروت او هم اکنون از ۱۰۹ میلیارد دلاری که در ژانویه بود به ۷۷ میلیارد رسیده، و پس از جف بزوس، بیل گیتس و مارک زاکربرگ در رتبه چهارمِ لیست ثروتمندترین های جهان قرار گرفته است.

جملاتی از او:

“من همیشه به فکرِ تبلیغ کردنِ برندهام هستم، نه تبلیغ کردنِ خودم”

“کارِ من این است که به نوآوران و طراحان کمک کنم که بفهمند موفقیتِ آنها به مقدارِ زیادی وابسته به موفقیتِ فروشِ محصولشان است. خلاقیت مهم است، بله، اما باید طوری اجرا شود که مردم دوست داشته باشند و از آنها استفاده کنند.”

“خوشبختی برای من یعنی گروهم را رهبری کنم، و اگر امکان پذیر باشد، به اوج برسانمش.”

“پول فقط یک پیامد است. من همیشه به اعضای گروهم میگویم زیاد نگرانِ سود نباشید. اگر کارتان را به خوبی انجام دهید، سود خودش می آید.”