رابطه ی عجیب بین مسواک زدن و قلب سالم

پژوهش گران طی بررسی های متعددی در چندین سال، به موضوعی باور نکردنی و عجیب رسیده اند که شگفتی همگان را در پی داشته است. آن ها به این نتیجه رسیده اند که ارتباط عجیبی بین مسواک زدن و قلب سالم وجود دارد. این پژوهش نشان می دهد که از دست دادن دندان ها و بیماری های لثه، ارتباط مستقیمی با سلامت سیستم قلبی عروقی ما دارد. در ادامه خبر ” رابطه ی عجیب بین مسواک زدن و قلب سالم “ با  ما همراه باشید.

پژوهشگران اعلام نموده اند که این موضوع هنوز صد در صد قطعی نیست و مطالعات دیگری هم انجام شده که ارتباطی بین این دو را اعلام ننموده است. در بسیاری از مطالعات قدیمی که پژوهشگران و پزشکان بسیاری آن را انجام داده اند به ارتباط این دو پی برده شده و ارتباط بین قلب سالم و دندان های سالم اثبات شده است.

در مطالعه جدید که در آن حدود 16000 نفر مورد بررسی قرار گرفته اند بار دیگر اثبات شده است که مسواک زدن با نارسائی قلبی و فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط است. در یک پژوهش 10 ساله نیز اثبات شده است که افراد بین 49 تا 70 سالی که دندان های خود را 3 بار در روز مسواک می زنند، به فیبریلاسیون دهلیزی و نارسایی قلبی، 10 درصد کمتر مبتلا می شوند. البته تا کنون پژوهشگران به مکانیسم پشت این موضوع پی نبرده اند اما پر واضح است که آنچه در دهان می گذرد رابطه ی مستقیمی با سلامت ما دارد. پزشکان در مطالعه جدیدی همچنین به این نتیجه رسیده اند که مسواک زدن می تواند ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد.