درآمد اینستاگرام 5 میلیارد دلار بیشتر از یوتیوب

اینستاگرام در سال های جاری توانسته به یک سرمایه مهم برای فیس بوک تبدیل گردد، اما شاید برای شما هم سوال باشد که که یک پلتفرم به اشتراک گذاری عکس مگر چقدر می تواند درآمد داشته باشد و این درآمد کلا از کجا تامین می گردد. برای پاسخ به این سوال باید اطلاعاتی جالب برای شما ارائه کنیم و آن هم این است که اینستاگرام در سال 2019، 20 میلیارد دلار درآمد داشته که این مبلغ بالغ بر یک چهارم درآمد کل فیس بوک بوده است. در ادامه خبر ” درآمد اینستاگرام 5 میلیارد دلار بیشتر از یوتیوب “ با ما همراه باشید.

نکته جالب این آمار اما این موضوع است که این عدد برای اینستاگرام که یک پلتفرم اشتراک گذاری تصاویر است بسیار عالی است و اینستاگرام با این درآمد توانسته عایدی بالاتر از یوتیوب که یک پلتفرم به اشتراک گذاری ویدیو است داشته باشد. یوتیوب در سال 2019 توانست درآمدی بالغ بر 15.1 میلیارد دلار داشته باشد که 5 میلیارد دلار پایین تر از درآمد اینستاگرام است. گرچه بسیاری معتقدند تفاوت بسیاری بین این دو پلتفرم وجود دارد و نباید درآمد این دو را با هم مقایسه نمود.

به طور مثال آن ها معتقدند یوتیوب درآمد کلی خود را با تولید کنندگان محتواها به اشتراک می گذارد ولی اینستاگرام این کار را انجام نمی دهد. بسیاری هم معتقدند هزینه برقرار بودن یوتیوب در سال بسیار بالاتر از اینستاگرام است.

فیس بوک در مقابل درآمد اعلامی اینستاگرام عکس العملی نداشته و تعداد دقیق کاربران را نیز منتشر نمی کند. آخرین باری که این کمپانی تعداد مشترکین خود را اعلام نمود در سال 2018 بود که عدد مشترکین آن به 1 میلیارد نفر می رسید. با این حال این میزان از درآمد برای اینستاگرام دور از انتظار نیست زیرا در جای جای این برنامه می توان تبلیغات را مشاهده نمود. به طور مثال تبلیغات بسیاری توسط اینستاگرام در میان استوری ها و در فید اصلی انجام می شود که درآمد هنگفتی برای این پلتفررم به همراه دارد.

اگر از تمام این مطالب بگذریم باید بگوئیم که اینستاگرام دیگر یک پروژه جانبی برای فیس بوک محسوب نمی گردد و به یک منبع درآمد فوق العاده تبدیل شده که پیش بینی می شود در سال های آینده اینستاگرام رکورد درآمد خود فیس بوک را نیز بزند.

منبع: engadget