خسارت 18 هزار میلیاردی کسب و کارها

پس از تصمیم سران قوا در گران نمودن بنزین و افزایش نگرانی ها درباره آینده کشور، اعتراض هایی توسط مردم عادی شکل گرفت که با حضور اغتشاشگران در بین مردم، این اعتراضات شکل دیگر گرفت و از حالت صلح آمیز خود خارج شد. در همین حین شورای عالی امنیت ملی کشور تصمیم به قطعی اینترنت برای کنترل اوضاع کشور، گرفت که این تصمیم از بعد از ظهر شنبه 25 آبان 1398 اجرایی گردید. با قطعی اینترنت کشور تمام کسب و کار هایی که به نوعی با اینترنت در ارتباط بودند، دچار مشکل های عدیده گردیده و بسیاری هم تقریبا از کار افتادند. پس از برقراری اینترنت ملی تا حدی این مشکلات رفع گردید و کسب و کارهایی چون اسنپ، تپ سی، دیجی کالا، چیلیوری و الوپیک به صورت نصفه و نیمه مشغول به کار شدند و امور بانکی به روال خود بازگردید. در ادامه خبر ” خسارت 18 هزار میلیاردی کسب و کارها “با ما همراه باشید.

برآورد ها نشان می دهد طی چهار روز اول قطعی اینترنت، خسارتی بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان به اقتصاد وارد گردیده است. خسارت 18 هزار میلیاردی کسب و کارها

برآورد ها نشان می دهد طی چهار روز اول قطعی اینترنت، خسارتی بالغ بر 1.5 میلیارد دلار ( با دلار 12 هزار تومانی حدود 18 هزار میلیارد تومان) به اقتصاد حوزه کسب و کار های اینترنتی وارد گردید که رقمی بی سابقه در تاریخ اقتصاد ایران به شمار می رود.

با توجه به اعلام وب سایت نت بلاکس که میزان دسترسی کشورها را به اینترنت آزاد نشان می دهد، هر روز که اینترنت در ایران قطع باشد، مبلغی بالغ بر 370 میلیون دلار معادل 4400 میلیلرد تومان به کسب و کارهای آنلاین ضرر وارد می گردد که برای این کسب و کار نوپا خسارتی جبران ناپذیر است که زندگی میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

خسارات قطعی اینترنت

قطعی اینترنت خسارات فراروانی بر جای گذاشته است که در ادامه مطلب به تعدادی از آن ها اشاره می نمائیم:

  • قطعی اینترنت باعث تعطیلی آژانس های مسافرتی و به صفر رسیدن فروش بلیط و تور شد که خسارتی میلیاردی به بار آورد.
  • قطعی اینترنت باعث تعطیلی صرافی ها، بورس و معامله گران آنلاین شد.
  • قطعی اینترنت باعث کاهش 60 درصدی فروش بلیط سینماها گردید. به طوری که در مقایسه با فروش حدود 6 میلیاردی گیشه در هفته قبل از قطعی، فروش در هفته ای که اینترنت قطع بود به حدود 3 میلیارد تومان رسید.
  • استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان عملا تعطیل شده و خسارت میلیاردی دیدند.
  • رسانه ها اعم از روزنامه ها و سایت های خبری به دلیل نبود بازدید، خسارات میلیاردی دیدند.
  • شرکت های قطعه سازی در پی قطعی اینترنت و عقب افتادن پرداخت های بانکی، اعتماد شرکای خارجی را از دست دادند.

همچنین بسیاری از کسب و کارها که از طریق اینستاگرام یا تلگرام، درآمدزایی می نمودند، فروششان به صفر رسید و در مجموع خسارت میلیاردی هم به این بخش وارد گردید.

 

فرم درخواست مشاوره
لطفا جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی مدرسه کسب و کار آیا، این فرم را تکمیل کرده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
All rights reserved © Company Name, 2014
Dolor aliquet augue augue sit magnis, magna aenean aenean et! Et tempor, facilisis cursus turpis tempor odio, cursus montes ac turpis. Ultrices! Massa integer augue ridiculus adipiscing, massa cras pid. Turpis placerat scelerisque, vut odio mus non, mattis porttitor, nunc odio, turpis tortor sit? Pid amet, sed facilisis.
  • Goblinus globalus fantumo tandempo
  • Scelerisque cursus dignissim donus
  • Montes vutario lacus quis arcupolisio
  • Leftomato denitro oculus tepircos den
  • Spiratio dodenus christmas popupius
  • Afrenius globalus spiritum tandempo
  • Fitatos vutario lacus quis arcup delis