جانی آیو طراح مشهور آیفون از اپل جدا شد

جانی آیو سرشناس ترین مدیر طراحی اپل که در کارنامه اش طراحی محصولات انقلابی همچون آیفون، آیپد، آیپاد، آی مک، ایرپاد و اپل واچ می درخشد، اعلام کرد که اپل را ترک نموده و ازین پس در این کمپانی سمتی ندارد. روز گذشته اپل نیز در اقدامی عکس جانی آیو را از صفحه لیدرشیپ وب سایت اپل پاک نمود و مهر تاییدی بر این ادعا زد. در ادامه خبر ” جانی آیو طراح مشهور آیفون از اپل جدا شد “ با ما همراه باشید.

جانی آیو در سال 1992 به کمپانی اپل پیوست و در سال 1996 به عنوان مدیر طراحی انتخاب گردید. آی مک جی 3 اولین محصولی بود که به طور کامل زیر نظر او طراحی شد و روانه بازار گردید. خیلی ها معتقدند که جانی آیو پس از استیو جابز، محبوب ترین شخصیت در شرکت اپل به حساب می آید و دوست داران اپل معتقدند که او پس از استیو چهره انسانی برند است. با همه ی این اوصاف او از چند ماه قبل تصمیم به جدایی از این شرکت گرفته بود و خبرهای متفاوتی از این موضوع منتشر می شد.

شنیده ها حاکی از این است که جدایی او به دلیل اختلاف نظری است که با جف ویلیامز در مورد طراحی برخی محصولات نظیر اپل واچ داشته است. او همچنین در مصاحبه ای گفته بود که در ماه های پایانی بیشتر زمانش درگیر پروژه اپل پارک بوده و او زمان کافی برای کار بر روی محصولات جدید را نداشته است.

بخش خبری وب سایت اپل این خبر را تایید نموده و اعلام نموده است که این شرکت همچنان مایل است تا با جانی آیو در طراحی محصولات همکاری کند. پس از جدایی او از اپل، جف ویلیامز جانشین او در سمت مدیریت طراحی کمپانی اپل گردید.

حال با توجه به جدایی بزرگ ترین و سر شناس ترین طراح اپل، نگرانی در دل طرفداران و مشتریان اپل موج می زند. آن ها نگران هستند که چه اتفاقاتی در اپل می افتد و همچنین آینده محصولات اپل با جدایی طراح افسانه ای اش به کجا ختم می شود. به نظر شما آیا جدایی جانی آیو سرآغاز افول اپل است یا ابن جدایی می تواند باعث بهبود طراحی محصولات اپل شده و محبوبیت محصولات را نیز افزایش دهد؟