اینترنت ملی، تهدید یا فرصت

در سال های گذشته صحبت های بسیاری درباره ملی شدن اینترنت انجام شده و خبرهای متعددی شنیده شده است. ایجاد شبکه ملی اطلاعات پیچ و خم های فراوانی را گذرانده و برخی از کارشناسان حوزه ict بر این باور هستند که ایجاد این شبکه باعث باعث خودکفایی ما در این حوزه شده و بسیاری هم آن را امری بسیار خطرناک می دانند و با آن مخالف هستند. در ادامه خبر اینترنت ملی، تهدید یا فرصت با ما همراه باشید.

شبکه ملی از کجا آمده و آینده اش چه می شود؟

در اواخر سال 1384 بحث اینترنت ملی به میان آمد که هدفش کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت بود. در ادامه این ماجرا در سال های 1385 و 1386 دولت دستور پیگیری امور مربوط به اینترنت ملی را داد و قرار شد اینترنت ملی تا آخر سال 1388 برقرار شود. اما این طرح به دلایلی به تعویق افتاد و صحبت از طرح جدیدی با نام شبکه ملی اطلاعات بر سر زبان ها افتاد. طرح شبکه ملی اطلاعات از همان سال تا کنون در حال پیگیری و ایجاد زیر ساخت می باشد. این طرح هم مانند طرح قبلی با مخالفت ها و موافقت هایی همراه شد و بسیاری با آن مخالف یا موافق بودند. نگرانی هایی نیز در بین مردم ایجاد گردید که با برقراری این طرح، اینترنت جهانی قطع می شود. اما مسئولان همواره قول هایی داده اند که با برقراری این طرح، اینترنت جهانی قطع نمی گردد.

طرح شبکه ملی اطلاعات در بسیاری از کشورهای جهان اجرا شده است که باعث پیشرفت شده اما بعضی آن را تهدیدی برای آینده می دانند. اینترنت ملی، تهدید یا فرصت

شبکه ملی اطلاعات در نقاط مختلف جهان

ایران تنها کشوری در دنیا نیست که طرح شبکه ملی اطلاعات را اجرا نموده است. کشورهایی مثل چین، کره شمالی و جنوبی، به تازگی روسیه و حتی انگلستان هم چنین طرحی را اجرا نموده تا هم مشکلات امنیتی را حل کنند و هم دسترسی های جدید به کاربران بدهند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اروپایی این حوزه، به دلیل امور جاسوسی گسترده و افشاگری هایی که در چند سال اخیر شاهد هستیم، این طرح یک ضرورت محسوب می گردد. یکی از مسئولان این حوزه در کشور می گوید: برقراری این طرح به معنی قطع اینترنت جهانی نیست بلکه تضمینی برای پیشرفت کارهای بانک ها و کسب و کارهای اینترنتی و دیگر امور مردم در صورت هر گونه قطعی ناخواسته یا مشکل فنی اینترنت بین المللی است.

همه ما شاهد قطعی اینترنت در هفته پایانی آبان و هفته آغازین آذرماه بودیم که در این بازه بسیاری از کسب و کارها به کار خود ادامه دادند و دلیل آن هم داخلی بودن سرورهای سایت ها و اپلیکیشن های آن ها بود. به طور مثال وب سایت مدرسه کسب و کار آیا در طول این قطعی ها با قدرت به کار خود ادامه داد و حتی ویدیوهای تولیدی این مجموعه در آپارات در همین بازه زمانی قطعی بالای 4000 بازدید داشت که عددی بسیار مناسب است. (اینترنت ملی، تهدید یا فرصت)

به عقیده بسیاری طرح شبکه ملی اطلاعات یک فرصت برای پیشرفت کشور است اما بسیاری آن را تهدیدی خطر ناک می دانند. نظر شما چیست؟

فرم درخواست مشاوره
لطفا جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی مدرسه کسب و کار آیا، این فرم را تکمیل کرده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
All rights reserved © Company Name, 2014
Dolor aliquet augue augue sit magnis, magna aenean aenean et! Et tempor, facilisis cursus turpis tempor odio, cursus montes ac turpis. Ultrices! Massa integer augue ridiculus adipiscing, massa cras pid. Turpis placerat scelerisque, vut odio mus non, mattis porttitor, nunc odio, turpis tortor sit? Pid amet, sed facilisis.
  • Goblinus globalus fantumo tandempo
  • Scelerisque cursus dignissim donus
  • Montes vutario lacus quis arcupolisio
  • Leftomato denitro oculus tepircos den
  • Spiratio dodenus christmas popupius
  • Afrenius globalus spiritum tandempo
  • Fitatos vutario lacus quis arcup delis