ایجاد دکمه دریافت رمز پویا در صفحات پرداخت اینترنتی

مهران محرمیان که معاون فناوری های نوین بانک مرکزی است، طی مصاحبه ای اعلام نمود که از ابتدای دی ماه، یک دکمه جدید به صفحات پرداخت اضافه می شود و کاربر بوسیله ی آن می تواند با فشردن یک کلیک، رمز دوم پویای خود را از طریق اس ام اس دریافت کند. در ادامه خبر ” ایجاد دکمه دریافت رمز پویا در صفحات پرداخت اینترنتی “ با مدرسه کسب و کار آیا همراه باشید.

بانک مرکزی ماه هاست اعلام نموده که از ابتدای دی ماه برای انجام هر تراکنش اینترنتی به رمز دوم پویا نیاز است و رمز دوم های ایستا یا ثابت غیر فعال می شوند. این عمل در راستای حفظ امنیت کاربران انجام گردیده است و مهم ترین دلیل آن کلاهبرداری های بسیار اینترنتی در سطح کشور است.

این طرح موافقان و مخالفان بسیاری دارد. مخالفان این طرح معتقدند که این کار برای بسیاری از مردم عملی نیست و خیلی ها نمی توانند از آن استفاده کنند. بسیاری دیگر از مخالفان هم عقیده دارند که این کار تهدیدی برای فروش اینترنتی در کشور است و باید کار بیشتری بر روی آن انجام گردد.

فعالان کسب و کار های اینترنتی معتقدند که اجباری نمودن رمز دوم پویا، ضربه بعدی به این حوزه پس از قطعی اینترنت در آبان ماه می باشد.

بنر شخصیت شناسی mbti