پس از ظهور ویروس کرونا در سراسر جهان و توصیه های متعدد مبنی بر ماندن در خانه و کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، کسب و کارهای بزرگ در نقاط مختلف جهان تصمیم بر این گرفته اند تا کارکنانی که توانایی دورکاری دارند را به خانه بفرستند تا به نوعی با این کار ریسک مبتلا شدن کارکنان خود را پایین آورده و بدینوسیله مسئولیت پذیری خود را نسبت به کارکنان خود ثابت کنند. تیم کوک، مدیر عامل اپل به دنبال شیوع ویروس کرونا در اروپا، آسیا و آمریکا به تازگی اعلام نموده است که بخش بزرگی از کارکنان خود را به دورکاری می فرستد تا سهم خود را در کاهش دادن ریسک این ویروس انجام داده باشد. در ادامه مطلب ” اپل کارکنان خود را به دورکاری تشویق می کند “ با مدرسه کسب و کار آیا همراه باشید.

پس از گسترش ویروس کرونا در ایالت های مختلف آمریکا، شرکت های بزرگ از کارمندان خود خواستند تا به صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه بدهند که از پیشتازان این امر، کمپانی مایکروسافت بود که بخش سیاتل خود را تعطیل و از کارمندان خواست تا در خانه مانده و به فعالیت خود ادام بدهند. در این بین Apple هم به این کمپین که برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل شده است پیوسته و گفته کارمندانی که شغلشان اجازه می دهد با مدیر بخش خود هماهنگ نموده و به صورت دورکار به فعالیت خود ادامه بدهند.

پس از فوت استیو جابز، تیم کوک جایگزین او در سمت مدیر عاملی اپل شد. تیم کوک در این سمت موفقیت های بسیاری کسب نموده . حقوق تیم کوک در اپل چقدر است؟

تیم کوک همچنین نامه های جداگانه ای به نمایندگی های خود در کشورهای آلمان، فرانسه، ژاپن، ایتالیا، کره جنوبی، بریتانیا و سوئیس ارسال نموده و از آنها خواسته تا همه افرادی که امکان دورکاری دارند، در خانه به فعالیت خود ادامه بدهند. او همچنین به همه کارکنان خود اطمینان داده است که حقوق همه آنها پرداخت می شود و از آنها خواسته هیچ نگرانی نسبت به دستمزدشان نداشته باشند.

اپل همچنین اعلام نموده است که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این بیماری بر روی کسب و کارش داشته است، گزارش های مالی 3 ماهه اول 2020 را منتشر نمی کند و در ادامه نیز در اطلاعیه ای از احتمال به تعویق افتادن تولید و عرضه دستگاه های جدیدش در سپتامبر خبر داده است.

بنر اخبار مدرسه کسب و کار آیا