ارزش آمازون از یک تریلیون دلار گذشت

پس از اینکه آمازون در سال 2019 سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشت، روز گذشته خلاصه ای از آمار فروش این کمپانی منتشر شد که حاوی اطلاعاتی فوق العاده بود. پس از اینکه این آمار برای عموم منتشر گردید، ارزش سهام آمازون در معاملات خارج از ساعت به میزان 11 درصد افزایش یافت که بدین ترتیب دوباره ارزش بازار این شرکت بزرگ به بیش از یک تریلیون دلار رسید که در نوع خود رکوردی باور نکردنی محسوب می گردد. با این افزایش ارزش فوق العاده، کمپانی آمازون در رده کمپانی هایی تریلیون دلاری اپل، مایکروسافت و آلفابت قرار می گیرد. در ادامه خبر ” ارزش آمازون از یک تریلیون دلار گذشت “ با ما همراه باشید.

گزارشی که از آمار و ارقام سه ماهه چهارم سال 2019 آمازون منتشر گردیده به شرح زیر است:

  • سود هر سهم آمازون معادل 6.47 دلار بوده که از عدد تخمین زده شده 4 دلار بسیار بیشتر است.
  • درآمد آمازون 87.44 میلیارد دلار بوده که از عدد تخمینی 86 میلیارد دلار بیشتر است.
  • درآمد سرویس های وب آمازون معادل 9.95 میلیارد دلار بوده که از عدد تخمینی 9.8 میلیارد دلار بیشتر است.

اینکه درآمد کمپانی آمازون رشدی 21 درصدی داشته و 87.44 میلیارد دلار رسیده است نشان از ثمربخشی آمازون بر روی راهکار ارسال سریع تر محصولات می باشد. سخنگوی آمازون همچنین اعلام داشته است که مشتریان در فصل تعطیلات در سفارشات رکورد شکنی نموده و کل سفارشات را به 4 برابر حالت عادی رسانده اند.

تحلیل گران پیش بینی می کنند تا فصل پیش رو هم فصل فوق العاده ای برای آمازون باشد و این شرکت بتواند درآمدی معادل 73 میلیارد دلار کسب کند. در همین راستا مدیر مالی آمازون اضافه نموده است که ویروس کرونا خوشبختانه صدمه ای به فروش این کمپانی وارد نکرده است. این در حالی است که این ویروس صدمات جبران ناپذیری به بسیاری از شرکت ها وارد نموده و بسیاری هم مانند گوگل فعالیتشان را در این کشور محدود نموده اند.

جف بزوس مدیر عامل آمازون می گویند که در فصل مالی گذشته تعداد بسیار زیادی از مردم به آمازون پرایم پیوسته اند و هم اکنون شمار کاربران سرویس پولی آمازون پرایم به 150 میلیون نفر می رسد. همان طور که انتظار می رفت هم هزینه ارسال کالاهای کمپانی به 12.9 میلیارد دلار رسید که در نوع خود رکوردی فوق العاده محسوب می گردد.